دکتر فروزان نیا خبر داد :بيمارستان افشار یزد قطب قلب مركز و جنوب كشور شناخته شد


یزدفردا :رئيس بيمارستان دولتي افشار يزد گفت: اين بيمارستان با انجام بهزار و 288 عمل جراحي قلب، 4هزار و 102 آنژيوگرافي، هزار و 17 آنژيوپلاستي به عنوان مهم‌ترين قطب درمان قلب در مركز و جنوب كشور است.

به گزارش یزدفردا :دكتر سيد خليل فروزان‌نيا امروز  در مورد عملكرد بيمارستان افشار اظهار داشت: بيمارستان محمدصادق افشار بخش‌هاي جراحي قلب، اتاق عمل قلب باز، داخلي قلب، آنژيوگرافي، ارتوپدي مردان و زنان، اتاق زايمان و اتاق عمل جراحي با154 تخت فعال همچنين با بخش‌هاي ويژه از قبيل سه بخش CCU -2 بخش ICU قلب و يك بخش ICU نارسايي قلب و تجهيزات كامل و با همكاري پزشكان متخصص و فوق تخصص مجرب و متعهد و كادر وظيفه شناس مي‌تواند به بيماران خدمات ارائه دهد.

وي ادامه داد: درسال 1389 در اين بيمارستان 12 هزار و 830 بيمار بستري شده‌اند كه از اين تعداد 6هزار و 659 بيمار از استان يزد و 3هزار و945 بيمار از خارج از استان و 464 بيمار اتباع خارجي پذيرش شده‌اند.

فروزان‌نيا گفت: اين بيمارستان كه زير نظر دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد فعاليت مي‌كند با داشتن بخش‌هاي پاراكلينيك از قبيل آزمايشگاه، راديولوژي، سونوگرافي، اكو و تست ورزش، هولتر و در آينده نزديك سي تي آنژيو مي‌تواند به صورت سرپايي به تمام بيماران خدمت‌رساني كند.

وي افزود: در همين راستا در سال گذشته 145هزار و 294 بيمار براي انجام اعمال ياد شده به صورت سرپايي به اين مركز مراجعه كرده‌اند. رئيس بيمارستان افشار عنوان كرد: اين بيمارستان در سال 89 با انجام هزار و 288 عمل قلب، 4هزار و 102آنژيوگرافي، هزار و 17 آنژيوپلاستي و 131 آنژيوگرافي اطفال به عنوان مهم‌ترين قطب درمان قلب در مركز و جنوب كشور شناخته شد.

وي يادآور شد: اين بيمارستان با فعاليت بيش از ده‌ها عضو هيئت علمي يكي از مراكز علمي آموزشي استان يزد است كه آموزش به دانشجويان پزشكي ـ تخصصي قلب همچنين رشته‌هاي بهداشتي و درماني به عنوان مركز درماني آموزشي به شمار ميرود.

فروزان‌نيا ادامه داد: اين مركز درماني، آموزشي و پژوهشي با داشتن مركزتحقيقات قلب و عروق كه با تلاش و پشتكار پزشكان و كاركنان همچنين با فراهم كردن زمينه براي پژوهش از قبيل كتابخانه، اينترنت،بخش animal lab، بخش stem cell توانسته است طرح‌هاي پژوهشي تحقيقاتي خوبي را ارائه دهد كه مي‌توان به تعداد 54 مقاله كادر پرستاري كه از اين تعداد 43 مورد آن به صورت پوستر و 11مورد آن به صورت سخنراني در كنگره‌ها و سمينارهاي داخلي و خارجي مطرح شده است، اشاره كرد.

وي يادآور شد: كلينيك تخصصي اين مركز در تمام زمينه‌ها از قبيل جراحي قلب، قلب، ارتوپدي، زنان و زايمان، قلب اطفال، عفوني و با بهره‌مندي از تجهيزات راديولوژي، ماموگرافي، سونوگرافي، اكو و تست ورزش و الكتروكارديوگرافي يكي از فعال‌ترين كلينيك‌هاي تخصصي اين استان است.

فروزان‌نيا گفت: اين مركز درماني علاوه بر اقدامات درماني زمينه‌اي مناسب براي جذب افراد خير استان فراهم كرده كه مي‌توان به ساخت و تجهيز چندين بخش بيمارستان و خريد دستگاه‌هاي مورد نياز همچنين ساخت اورژانس قلب اشاره كرد.

رئيس بيمارستان افشار يزد در مورد اقـدامـات انجام شده سال گذشته تاكنون نيز بيان كرد: تكميل اقدامات بازسازي و تعميرات بخش‌هاي درماني بيمارستان، راه‌اندازي بخش VIP بيمارستان، آماده‌سازي اتاق عمل قلب 2 بيمارستان و تجهيز آن، آماده‌سازي راه‌اندازي بخش NICU بيمارستان، راه‌اندازي كلينيك طب كار و... از جمله اقداماتي بود كه در سال گذشته در اين بيمارستان انجام شد.

وي همچنين ساخت اورژانس قلب بيمارستان، برگزاري كلاس آموزش زبان انگليسي براي كاركنان بيمارستان، برگزاري دوره‌هاي ورزشي براي كاركنان و برگزاري كنگره آريتمي با همكاري مركز تحقيقات قلب و عروق را از ديگر اقدامات انجام شده در اين مركز عنوان كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا